woensdag 23 januari 2008

Is het besmettelijk?

Een lange tijd heb ik geaarzeld. Zou ik het doen? Moest ik het laten nakijken? Ja, ik moest en zou het weten. De symptonen waren er al een tijdje. Het kon wel eens ernstig zijn. Gisterenmorgen was het dan zover. Ik keek schuchter rond in de wachtkamer en het bleek dat ik niet de enige was... Het zat stampvol.

'Ja, de volgende...' Goedemorgen dokter...

Wat kan ik voor je doen? Eh, dokter ik heb al een tijdje last van hyverigheid. Wanneer zijn de verschijnselen begonnen? Nou, ja ik denk zo'n drie maanden geleden. Toen merkte ik voor het eerste een toename van hyvertjes. Het begon met èèn en langzamerhand breidde het zich uit. Toe maar, laat me eens naar je kijken. Ga daar maar zitten. Helemaal uithyven is niet nodig hoor. Alleen even je hyvertje omhoog en dan wil ik ook dat je zometeen evenop de hyvesschaal gaat staan. Ja, hyve maar eens diep in en blijf het vasthouden. O ja, mmm, ik zie het al. Je bent niet overhyved, maar je zult er toch rekening mee moeten houden dat je er altijd wel wat van zult blijven merken. Op welke momenten komen de verschijnselen het sterkst? Meestal 's avonds dokter. Overdag heb ik wel eens een enkele hyver, maar 's avonds komen ze bij bosjes. Ineens wordt het heel erg hyverig en dan denk ik wel eens: podcast nog aan toe, als het maar niet verergert, dat hyven. Dus ik maak me een beetje zorgen, dat het doorhyvet. Ik heb al geprobeerd het van me af te hyven, maar het hyvet niet. Het beste lijkt me als ik je wat voorhyve. Vanaf morgen beginnen met innemen. Eerst een kleine dosis hyvers inhyven, dan langzamerhand wat meer. Zo bouw je het langzaam op. Je merkt vanzelf wel waar de hyves-grens ligt. En je zult merken dat het na een poosje went. Je hyved toch niet regelmatig hè?. dat wil zeggen; je bent toch geen verstokt hyver? Nou dokter, ik kan eigenlijk niet zonder. Niet dat ik verhyved ben, maar het is zo lekker. Als ik erg veel trek in een hyvertje heb, dan pak ik er één, soms ook wel twee achter elkaar. Maar mn hyves-partner vindt dat ik het moet afbouwen. Ze kan het gewoon ruiken, als ik aan het hyven ben geweest. Ja, het is nu eenmaal slecht voor je gezondheid, zoveel hyven. Sommigen raken helemaal verhyved. En hoe staat het met je omgeving? Hoe reageert die erop? Dokter, om eerlijk te zijn, ik merk wel als ik veel hyves-contacten heb, dat het zich dan sterker manifesteert. Ik bedoel: ze hyven ook geregeld en ze hyven terug. Hier, neemt dit maar mee, je kunt deze hyvers vanmiddag ophalen. Maak tevens maar even een afspraak over twee weken, dan kijk ik opnieuw of de hyverigheid is afgenomen. Het is de bedoeling dat je eerst goed uithyvet. Dank u wel dokter... O ja, nog één vraag: u denkt toch niet dat het besmettelijk is hè, dat hyven? ik bedoel: ik kan toch wel normaal hyven?
Wees gerust hoor, ik krijg hier wel meer hyvers met dezelfde klachten, maar in het algemeen blijft het wel binnen de hyves-grenzen. Het is echt niet allemaal hyves wat de klok slaat. Nou, tot hyves hè dan maar en denk eraan: rustig doorhyven, dan komt het wel goed.

©Matthijs, 23 januari 2008
Meer blogs lezen? Word lid van mijn bloghyve op hyves:
http://blogsvanmatthijs.hyves.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten