
Concurrenten van McDonald's in de Verenigde Staten scoren met grotere, vettere en calorierijkere hamburgers. In Nederland breekt Burger King ook met de gezondheidshype. McDonalds probeert de laatste tijd zijn imago op te krikken met gezondere keuzes op het menu. Naast de bekende Big Mac en Quarter Pounder, promoot de fastfoodketen zijn salades (nou, die zijn wel lekker hoor) en spoort zijn consumenten aan bewust te kiezen. Op de homepage van de nieuwe website is geen frietje of stukje vlees te zien, alleen maar slanke jonge mensen te midden van groene rietkragen of in het park.
Dat lijkt me nou een uitstekend idee, om dat hier in Nederland in de restaurants ook in te voeren. Geen SonjaBakkeren, afslankdiëten of Montignacqen meer, maar gewoon een simpele vermelding op de kaart: Als u dit menu bestelt, eet nu 1800 calorieën Volgens mij is het commercieel nog wel haalbaar ook...
©Matthijs, 25 april 2008
Ik vind het fijn als je een reactie achterlaat.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten